onsdag 5 oktober 2011

1. förberedelsedagen!

Idag insåg jag att jag måste göra någonting åt min hälsa. 
Jag har insett det ganska länge men det är dags. Jag bor just nu i New York, jag har inga människor eller andra ting som kan distrahera en vanligtvis när jag är hemma i Sverige. Det enda jag kan fokusera på just nu är skolan och min hälsa.
Jag väger 85,5 kg och känner mig obekväm med mig själv. Inte för att jag är jättefet utan för att jag känner att jag kan göra så mycket mer för mig själv om jag går ner ett par kg, och jag kommer förmodligen få mer energi och känna mig mer tillfreds med mig själv om jag lyckas. 
Jag har satt upp ett mål och det är att gå ner 12 kg innan nyårsafton. 
Det är 12 veckor kvar / dvs 1 kg i veckan borde jag klara!


Det är ganska många steg till en hälsosam vardag och jag ska försöka bena ut problem och komma på fötter med rutiner och målsättningar under den här tiden för att kunna fortsätta leva hälsosamt när jag kommer hem till Sverige och i framtiden. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar