måndag 20 maj 2013

DAG 1 av 90

inspirationsbild
Det här skulle kunna vara jag om ett år. Jag fyller 30 om en vecka och borde föregå med gott exempel gentemot mig själv. För det är ju det - det handlar om. Att göra viktresan för sig själv. För att man vill må bra. Inte för någon annans skull. Jag vill gå ner i vikt för min skull för jag känner mig som en säck rutten potatis just nu. Beter mig som en bitch och är sur hela dagarna över småsaker. Nä det är nog nu.
Jag var på väg till gymmet igår men när jag inte hittade mitt hänglås så bröt jag ihop och gick och la mig å sov istället. Mitt dopamin, seratonin och lyckohormon är i botten. Dags å ändra på det kanske.
Ska börja behandla mig själv lite bättre. Därför tänkte jag att jag ska köra ett år för mig själv och se vart jag hamnar. Upplägget är lite som i Extreme makeover weightloss edition. Kör 4 x 90 dagar. 4 etapper.

Så idag är DAG 1 av de första 90 dagarna. Har mätt mig och ska se till att mäta min fett % inom några dagar. Ska även ta nya före bilder. Ska jag klara det här? Har jag viljan? Ja det återstår att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar