söndag 9 september 2012

fitnessfighten 9/30

jag är trött på människor som säger att jag duger som jag är.. Jag tycker följande.. att det är upp till mig att avgöra. Det är jag som ska leva i den här kroppen. Jag "provade" min tjejkompis jeans på armen och de var för små. Ja vad ska man säga... Jag är inte så överviktig att man skulle överväga en gastric bypass men jag känner mig inte hälsosam och jag har definitivt möjligheten att känna mig hälsosam om jag bara försöker. Det är inte någon annans fel att jag väger så mycket som jag gör. Jag har varit ledsen och olycklig och då tar jag till godis och när jag slutade spela handboll så fastnade plötsligt dessa godisbitar på min kropp istället för att förbrännas på planen.. som jag var van vid. Då vägde jag uppåt 90 kg och jag har hamnat där igen av olika anledningar. Dessvärre har jag ju bara min själv att skylla.. det är ingen som sitter och matar mig med onyttigheter.

smärta är svaghet som lämnar kroppen.

1 kommentar:

  1. Det är som att läsa om mig själv! Fast jag spelade fotboll. Sen kom den "olyckliga tiden" + att jag hoppade av fotbollen... Precis som för dig gick jag upp supermycket i vikt :/

    Jag tycker också att det är jobbigt att höra att jag är en bra och härlig person oavsett storlek, när jag i själva verkat vantrivs så himlans mycket med mig själv...

    "Smärta är svaghet som lämna kroppen" - Åh! Vilka bra ord, aldrig hört dom orden förut. Ska skriva ner det på en lapp och sätta upp på anslagstavlan!

    Och förresten, superkul att läsa om fitnessfighten. Hur tycker du att det går över lag? :) Heja dig! :)

    SvaraRadera