lördag 14 april 2012

DEPPIGHET


Igår var ingen bra dag som sagt. Jag var på gymmet och skulle köra PW på löpbandet då jag fick för mig att jag skulle låta min "gamla" PT mäta fettprocenten på mig. Ve och fasa när jag inser att jag dels väger 83,7.. (inte så farligt då jag vet att jag kan pendla ett kilo fram och tillbaka dagligen) MEN min fettprocent låg exakt på samma nivå som för 4 månader sen. VAD SKER LIKSOM??? Jag minskar med måttbandet men går varken ned i vikt eller i fettprocent. Inte för att jag är nåt matteproffs men den ekvationen går inte ihop i min lilla hjärna. VAD SKER? så jag deppade ihop totalt så det blev bara 3.5 KM på bandet och de 5KM hem från gymmet igen. Sen i ren irritation så gick jag ut och drack alkohol med vännerna på kvällen för jag tänkte att om jag inte går ner i fettprocent så spelar det ju ingen direkt roll om fettförbränningen stannar av i 3 dagar iallafall.

Idag inser jag att jag måste hitta nåt sätt att få min kropp att släppa på fettet. Vad ska jag göra? Kanske är det så att jag äter för lite. Kanske måste jag gå i KBT för att snacka om mina problem. Jag måste tänka över det här.. för så här kan det ju inte fortsätta. Kan inte träna dag ut och dag in och inte få några resultat.

2 kommentarer:

  1. Hej hur går det för dig?=)
    Din blogg är väldigt spännande att läsa ska du veta! :)

    SvaraRadera
  2. Vilken kul blogg!

    Det kan mycket väl vara så att du hängt upp dej för mycket på att äta nyttigt och då kanske också äter för lite? Förstår det är väldigt frustrerande! Testa något helt nytt vad gäller både träning och kost, eller ta kanske en paus från träningen. Det kan göra så du blir riktigt taggad igen och kroppen får en chans att återhämta sig ordentligt :D

    Lycka till! //Emma

    SvaraRadera