onsdag 18 april 2012

LATHETEN & meningen med livet

kärlek till vad.. ? .. mig själv ? 
Varför går jag inte ner i vikt? Jo för att jag äter för dåligt och för lite. Varför lackar min inspiration? Jo för att jag innerst inne vill gå ner i vikt av fel orsaker, men ändå inte. Jag vill gå ner i vikt för att jag vill bli nöjd med mig själv och ha den självkänsla och det självförtroendet jag behöver för att må bra. Det spelar egentligen inte någon roll om jag går ner dom här kilona.. huvudsaken är att fettet omvandlas till muskler så att jag blir nöjd och glad och känner mig vältränad och fin. 
DEN felaktiga orsaken är att jag vill träffa nån.

När jag gick i 6an så berättade en jämnårig tjej för mig att ; du är platt (inga bröst) och du har ingen status förutom när du spelar handboll (eftersom de populära tjejerna spelade handboll)...

Den kommentaren har jag levt efter hela mitt liv. Att varken jag som person eller min kropp duger.
Men det är slut på det nu. Jag måste komma vidare och förlåta mig själv för att jag låtit henne påverka mig i så många år.

Jag har fått höra mycket genom åren.... att jag är för snäll, för bra för att vara sann, för fet, för stor, för lång, en på miljonen..men, den rätta fast fel tidpunkt, för seriös, för kreativ, för klängig, för krävande, för spontan, för mycket pojkflicka, för smart, för rolig, för stark... ja listan är oändlig.

Man är alltid för mycket eller för lite och gräset är alltid grönare på andra sidan. Men de här killarna som jag träffat hittills i mitt liv har inte varit hälften så bra som jag är. Osäkerhet leder till att man klagar eller klankar ner på andra människor. Jag ser fram emot mitt nya liv som självsäker och stark utan att någon kan trycka ner mig p.g.a just min inre styrka. För när man varit längst ner och tar sig upp till toppen så ger det en enorm inre styrka som ingen någonsin kan ta ifrån dig.

Du kommer lyckas med dina mål för att du är du... Du kommer lyckas för att du gör det för dig själv. 
Du är viktigast i ditt liv. 

2 kommentarer:

  1. Vilket fint inlägg Linah!
    Vilken dum tjej och va dumt att man kommer ihåg alla de där eleka orden som sagts om en. Jag har aldrig träffat dig men du verkar vara en grymt bra tjej! Och troligen har du helt rätt i att de här killarna med sina lama ursäkter inte är i närheten av lika bra som dig. När man har dåligt självförtroende är det lätt att man "nöjer sig" med mindre än man faktiskt förtjänar. Det finns ju killar där ute som uppskattar just dina kvaliteter och är trygga nog i sig själva att älska dig precis som du är. Jag vet att det inte alltid känns så när man är singel men lova mig att du inte nöjer dig förrän du hittat DEN killen! Och det du gör nu med bra mat och träning gör du för DIG, ingen annan. Kram!

    SvaraRadera
  2. SV: tack goa du!:) tro på dig själv å du vet att du VILL förändra, då ska du ta tag i det... pausa inte, kom igen nu :) KRAM

    SvaraRadera