måndag 2 april 2012

JAG VILL GÅ NER 8 KG PÅ 8 VECKOR


Om 8 veckor fyller jag år och en vecka därefter tar jag examen. Då SKA jag ligga under 80 kilos gränsen.
Jag har inte vägt mig på ett par veckor och vet faktiskt inte hur mycket jag väger i denna stund. Ska därför väga mig och mäta mig i morgon tisdag.. och JA jag ska redovisa vikten här på bloggen även fast jag förmodligen har gått upp i vikt sedan förra gången jag redovisade vad jag vägde

Mina huvudsakliga mål för den här perioden är: 
* Gå ner 8 kg
* Träna minst 5 ggr/ veckan
* Gå minst 2 morgonpromenader/ veckan
* Gå/jogga minst 28 km/veckan
* äta på regelbundna tider och dokumentera vad jag äter och på vilka tider

Mina mindre mål för den här perioden är:
* mindre läsk
* minimalt med alkohol
* inga sötsaker förutom sparsamt med mörk choklad
* dricka mycket vatten

TRÄNING

MÅNDAG: Styrka arm/axlar/mage
TISDAG: SatsEnergy + Yoga
ONSDAG: ViPR
FREDAG: 
LÖRDAG: ViPR
SÖNDAG: Bodypump 

Utöver detta kommer jag alltså köra morgonpromenader, crosstrainer & löpning ute och på löpband. 
Ska också försöka cykla då min PT rekommenderat det för mitt förmodligen överansträngda knä. 

1 kommentar:

  1. Haha, "TORSDAG: Trapphelvetet" :P Jag vet precis vad du menar ;)

    SvaraRadera