torsdag 13 december 2012

BITTERHET & REFLEKTION

Jag har varit snuvig onsdag, torsdag och blivit deppig över det, och faktiskt inte vågat träna med rädsla för att det ska slå ut i en sjukdom. Dock tror jag att inte att det kommer göra det.. men jag tar det lilla lugna. Kvinnoveckan närmar sig dock, varav sjuuk choklad lust.. så jag ger det kroppen vill ha också hoppas på att inte allt för mycket fastnar på låren.

Jag var på min KBT terapi igår och jag känner mig mycket starkare om än lite omskakad idag.
Jag vet att jag brukar hänga upp mig på mäns uppfattning om hur jag ser ut. Att jag varit för stor för att vara flickväns material. Hur sjukt är det? Jag tänkte efter här och jag tror inte att någon av de killar jag träffat (som jag varit intresserad av) någonsin har sagt att jag varit/är vacker. Tack för den!


1 kommentar:

  1. Skämtar du?! Av de bilder jag sett på dig är du jättevacker och att ingen kille haft vett nog att säga det är upprörande. Jag antar att du och din terapeut reder ut det där men jag måste bara säga att du är värd så mycket bättre än så. Det är ju inte bara du som ska "bevisa dig värdig den där killen", det är lika mycket han som ska vara värdig dig. Jag hittar inte riktigt de rätta orden men det låter som att du har alldeles för låga tankar om dig själv och det leder lätt till att man tillåter andra att ha låga tankar om en, vilket i sin tur bekräftar ens egna låga tankar om sig själv, trots att det var man själv som startade det hela genom att tillåta någon annan att behandla en så. Självförtroende verkar inte vara något man bygger i ett nafs, särskilt inte om man varit sin egen största fiende i stora delar av sitt liv. Jag jobbar just nu på mitt självförtroende, och mitt resonemang ovan om att inte tillåta sig att behandlas illa är iaf en jätteviktig grej som jag insett och först nu med hjälp av teraput fått verktyg för att förändra. "Man behandlas av andra såsom man behandlar sig själv". Det är dessvärre sant i de flesta fallen. Och de som hakar på och behandlar en illa har förmodligen lika dåligt självförtroende som en själv men hanterar det på ett helt annat sätt, nämligen genom att hävda sig själva och i värsta fall trycka ner andra. Jag VILL inte bli behandlad illa men har ofta varit alldeles för självkritisk för att kunna stå emot andras kritik.

    Låt inte andra diktera ditt värde och din självkänsla. Du måste bestämma dig för att du är bra och börja tycka om dig själv. Du skulle förmodligen aldrig någonsin kritisera någon annan så hårt som du kritiserar dig själv.

    SvaraRadera