torsdag 6 december 2012

VIN



Sitter just nu i köket med värme-påse runt nacken. Skulle verkligen behöva en massage. Jag drack vin igår.. och sitter nu och är irriterad på mig själv p.g.a. detta. Egentligen borde jag inte vara missnöjd med mig själv för jag sliter hårt för att komma dit jag vill. Men missnöjd är jag och kommer vara det i några minuter till innan jag går in i FAS2 i min viktnedgång som kommer vara fram till nyårsafton.
Inte för att jag har druckit mycket alkohol på de sista veckorna men nu är det noll tolerans.
INGEN ALKOHOL fram till nyårsafton. Vill jag gå ner i vikt så får jag banne mig visa det också..

Blir en vilodag idag för jag ska jobba över på jobbet (konsumtionshets) jag hatar härmed julen. Den suger faktiskt. Därför ska jag nu skriva en lista som man kan tänka på innan jul och helst hela året egentligen.

Till er som handlar i klädbutiker listen up!

1. Släng inte kläderna ni provar på golvet om ni inte ska köpa dem.
2. Ta inte med kläder ni inte ska ha till kassan och säg att ni inte ska ha dem efter att tjejen/killen i kassan slagit in allt.
3. Försök inte kombinera rabatter (acceptera att det finns regler för sånt och att det inte är tjejen/killen i kassan som hittat på dem för att irritera just dig)
4. Bara för att det finns personal i butiken betyder inte det att vi gillar att plocka upp efter andra.. vi hjälper er hellre att hitta saker än att ni vänder upp och ner på hela butiken.
5. Tänk er hur ni vill att en butik skall se ut.. sen försöker ni rota så lite som möjligt och lämna butiken i samma skick som ni kom.. (det är inte sååå svårt)
6. Försök att äta upp er mcdonaldsmat / take away och dricka upp ert kaffe/läsk/juice innan ni går in i butiken. Det är jättesvårt att försöka sälja en tröja med fett fläckar på till fullt pris. Och det är sjukt irriterande när man råkar trampa i en sjö som senare förvandlas till klister under skorna.
7. Plaggen ni tar med er in i provrummet.. flyger inte därifrån själva.. plocka upp från golvet, häng på hängare och ta med ut. (man behöver inte MVG i alla ämnen för att lyckas med detta)

såå i med detta så försöker jag få en lugnare jul typ. äh bara FÖRSÖK å respektera andra och handla med förstånd ok :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar